Powrót do góry
Maxfactor, make up of make-up artists

historia max factor

Tradycja Max Factor
Wynalazek Max Facotra, zwany
Wynalazek Max Factora, zwany "Kalibratorem Urody", służył mu do analizowania kształtów oraz indywidaulnych cech kobiecych twarzy.
- MAKSYMILIAN FAKTOROWICZ -
  •  
  • "NIE RODZISZ SIĘ GLAMOUR, GLAMOUR TO COŚ, CO KREUJESZ."
  •  
PRZYTOCZENIE HISTORII MAX FACTOR
PREKURSOR SZTUKI MAKIJAŻU

W Złotej erze Hollywood, jeśli mowa była o makijażu, na ustach gwiazd srebrnego ekranu było tylko jedno nazwisko - Max Factor. Wizjoner i wizażysta, producent peruk i wynalazca. Max Factor był znany z tworzenia reprezentacyjnego wizerunku najsłynniejszych ikon kina, takich jak Ava Gardner, Jean Harlow, czy Marlena Dietrich. Uważał jednak, że wszystkie kobiety powinny mieć przynajmniej namiastkę czerwonego dywanu w zasięgu ręki.

Maksymilian Faktorowicz urodził się w 1872 r. W 1914 r. wyemigrował do Stanów Zjednoczonych i osiedlił się w
Los Angeles, by być bliżej rozwijającego się przemysłu filmowego.
Wieści o przedsięwzięciach Faktorowicza szybko się rozeszły i wkrótce pracował z największymi gwiazdami Hollywood, produkując jednocześnie własne kosmetyki, które pozwalały stworzyć pełen blasku, ale naturalny look na srebrnym ekranie.

W 1916 r. rozpoczął sprzedaż cieni do oczu i kredek do brwi. Po raz pierwszy tego rodzaju kosmetyki były dostępne poza przemysłem filmowym. Cztery lata później wprowadził pełną gamę kosmetyków, nadając linii nazwę "make-up" – termin, który ukuł.

Kosmetyki do makijażu i techniki, które Maksymilian Faktorowicz stworzył na potrzeby przemysłu filmowego oraz klientów z Hollywood, przyniosły mu statuetkę Oskara. Uważał jednak, że wszystkie kobiety powinny mieć możliwość podkreślenia tego, co w nich najpiękniejsze. Od tuszu do rzęs przez podkład, cienie do powiek, aż po błyszczyk – Maksymilian Faktorowicz zapewniał wszystkim kobietom profesjonalne kosmetyki do makijażu, umożliwiając im kreowanie własnej definicji piękna, na co dzień.

OD 1872 DO DZIŚ - HISTORIA MAX FACTOR

  • 1872
    Maksymilian Faktorowicz urodził się 5 sierpnia w Łodzi. Rozpoczął swoją podróż, by definiować kobiece piękno i robił to przez dziesiątki lat, w swoim sklepie z własnej produkcji kosmetykami do włosów i makijażu w Riazan, w Rosji.
  • 1914
    Kiedy Max Factor zobaczył pierwszy w życiu film, oświadczył, że szminki używane do ciężkiego makijażu teatralnego wyglądają przerażająco.
  • 1918
    Jako rozwiązanie, Max Factor wprowadza w makijażu zasadę zwaną Harmonią Kolorów. Termin jest powszechnie używany do dzisiaj. Odcienie zostały dobrane tak, by podkreślać kobiece piękno: naturalnie wyglądającą cerę, oczy i kolor włosów.
  • 1920
    Max Factor jako pierwszy używa słowo " make-up" i prezentuje szerokiej społeczności linię Society Make Up, dzięki której kobiety mogą naśladować wygląd swoich ulubionych gwiazd filmowych.
  • 1928 - KWIECIEŃ
    Lip Pomade, nazwana później błyszczykiem została stworzona przez Max Factora, aby zapewnić efektowny połysk na ustach grającej w filmie aktorki.
  • 1928 - CZERWIEC
    Jean Harlow została platynową blondynką, rozpoczynając tym samym modę na różne stylizacje fryzjerskie. Aby zlikwidować rozbieżności w Harmonii Kolorów, spowodowane zmianą koloru włosów Jean, Max Factor wykreował liczne nowe odcienie make-up'u.
  • 1932
    Max Factor buduje Kalibrator Urody, który służy do ustalania wymiarów budowy twarzy z dokładnością do 1/100 cala. To pomaga mu w doborze odcieni tak, aby idealnie wyprofilować twarz. Twierdzi, że nigdy nie znalazł perfekcji.
  • 1935
    Pan-Cake Make-up został stworzony, aby spełniać unikalne wymogi filmów w Technikolorze, ponieważ bez makijażu korekcyjnego, który zapewniał naturalny wygląd skóry aktorów, ich twarze na ekranie były ceglastoczerwone lub niebieskie. Kiedy aktorki zaczęły coraz częściej zabierać Pan-Cake do domów, by używać go na co dzień, Max Factor zdał sobie sprawę, że jego makijaż wygląda wspaniale zarówno w obiektywie kamery, jak i poza nim. Postanowił więc wprowadzić Pan-Cake do sprzedaży detalicznej.
  • 1938
    Maksymilian Faktorowicz zmarł w wieku 66 lat. Rodzina zdecydowała, że jego nazwisko powinno zostać zapamiętane, więc jego syn przyjął imię i nazwisko Max Factor Jr. Odziedziczył talent, jako artysta makijażu po ojcu, w związku z czym był to dla niego naturalny krok.
  • 1940
    Max Factor Junior udoskonalił pomadkę Tru-Color, która była wyjątkowo odporna na rozmazywanie i utrzymywała pierwotny kolor bez podrażniania skóry. Pomadki były testowane przez Maszynę do całowania, która imitowała ludzkie pocałunki i wytwarzała nacisk na „całowane” usta, pomalowane szminką. W ten sposób określano, jaki nacisk i ile pocałunków jest w stanie wytrzymać pomadka, pozostając wciąż na ustach.
  • 1947
    Podkład Pan- stick został wprowadzony przez Max Factor na rynek po latach badań w hollywodzkich laboratoriach. Testy polegały na pokrywaniu nóg modelek podkładem Pan-Stik i wystawianiu na słońce, aby obserwować, jak zmienia się ich kolor. Pan- Stik był kremowym podkładem w formie sztyftu, zaprojektowanym tak, żeby można było nakładać go równie łatwo, jak szminkę.
  • 1953
    Creme Puff był pierwszym produktem typu " wszystko w jednym" - połączeniem kremowej bazy i pudru.Creme Puff nakładało się tak, jak puder sypki, ale trzymał się na skórze, jak podkład w kremie i nadawał lepsze wygładzenie, niż każdy kosmetyk osobno.
  • 1954
    Korektor Erace został zaprezentowany szerszej publiczności. Pierwotnie przeznaczony do ukrywania skaz, zmarszczek i cieni pod oczami w bezlitosnym obiektywie kamery, Erace był pierwszym korektorem dostępnym w sprzedaży detalicznej.
  • 1955
    Gama do makijażu Hi-Fi została wprowadzona do handlu detalicznego w wyniku badań przeprowadzonych przez firmę Max Factor na potrzeby telewizji kolorowej. zaprojektowana, aby zrobić dla koloru to, co wysoka technologia zrobiła dla dźwięku – gama Hi-Fi oferowała intensywne kolory do makijażu kości policzkowych, ust, oczu, które pozwalały stworzyć wygląd pełen blasku.
  • 1958
    Max Factor przedstawia Mascara Wand – pierwszy tusz do rzęs, w którym zastosowano aplikator ze szczoteczką, zamiast nabierać produkt szczoteczką z pudełka.
  • 1984
    Otwarcie Muzeum Max Factor w dawnej siedzibie Max Factor Hollywood Make-up Studio na 1666 N. Highland Ave.
  • 1991
    Max Factor dołącza do rodziny Procter& Gamble.
  • 2001
    Poa raz kolejny, jako pierwszy na rynku, Max Factor wprowadza 12 godzinną długotrwałą , nie pozostawiającą śladów pomadkę do ust po nazwą Lipfinity. Między 2006, a 2008 r co 9 sekund sprzedaje się jedna pomadka Lipfinity, stając się kolejną ikoną marki.
  • 2004
    Jedna z najbardziej wpływowych makijażystek – Pat McGrath zostaje Globalną Dyrektor Kreatywną marki Max Factor.
  • 2009
    Max Factor wprowadza na rynek maskarę False Lash Effect, która wkrótce osiąga status bestsellera wśród tuszów do rzęs.
  • 2010
    Wprowadzenie gamy Colour Effect. Od połyskliwych lakierów do paznokci aż po cienie do powiek – Max Factor odkrywa przed kobietami fascynujący świat kolorowych kosmetyków.
  • 2012
    Max Factor wprowadza swój najnowszy produkt glamour – Colour Effect Flipstick – innowacyjną, dwustronną pomadkę. Od tej pory każda kobieta może zostać swoją własną makijażystką, mieszając i dopasowując kolory indywidualnie do swoich ust.
  • 2012
    Max Factor wprowadza Glossfinity, najnowszą kolekcję długotrwałych, lśniących lakierów do paznokci. Bogata paleta kolorów oferuje zarówno odcienie spokojne i wyrafinowane, jak i bardziej wyraziste.
MAX FACTOR 10 ICONIC FIRSTS
MAX FACTOR
10 LEGENDARNYCH PRODUKTÓW
Max Factor łączy naukę i sztukę makijażu od ponad stu lat, aby stworzyć wiodące na rynku, kultowe produkty.

1914

FLEXIBLE GREASEPAINT
FLEXIBLE GREASEPAINT
Pierwszy podkład, który pojawił się na ekranie

1928

LIP POMADE
LIP POMADE
Dodawała blasku gwiazdom srebrnego ekranu

1935

PAN-CAKE
PAN-CAKE
Pierwszy podkład dostępny w sprzedaży detalicznej.

1947

PAN STIK
PAN STIK
Retusz w mgnieniu oka

1953

CRÈME PUFF
CRÈME PUFF
Pierwsza kremowa baza z pudrem

1954

ERACE
ERACE
Pierwszy na rynku korektor w sztyfcie

1958

WAND MASCARA
WAND MASCARA
Maskara, która odesłała do lamusa stary koncept tuszu w pudełeczku

1989

CALORIE MASCARA
CALORIE MASCARA
Ponadczasowa i legendarna maskara

2001

LIPFINITY
LIPFINITY
Długotrwałe pomadki stają się rzeczywistością.

2009

FALSE LASH EFFECT MASCARA
FALSE LASH EFFECT MASCARA
Objętość rzęs na jeszcze wyższym poziomie.